Inwentaryzacja, czyli przemyślana reklama zewnętrzna i wewnętrzna
Pierwszym krokiem po podjęciu decyzji o obrandowaniu placówki, jest określenie jakimi
powierzchniami reklamowymi dysponujesz i w jaki sposób chcesz je wykorzystać. Możesz skorzystać
z profesjonalnego wsparcia firmy, która przeprowadzi szczegółową inwentaryzację i zaproponuje
najlepsze rozwiązania, a następnie zaprojektuje odpowiednie przekazy.
Nieograniczone możliwości, czyli co możesz okleić?
Wraz z rozwojem szeroko pojętego marketingu i działań reklamowych czy promocyjnych, firmy
zaczęły brandować bardzo wiele powierzchni, z którymi potencjalny klient ma kontakt zarówno w
punkcie sprzedaży lub usług, jak i poza nim.
Witryna to pierwszy element, który rzuca się w oczy każdemu, kto chociażby przechodzi obok
Twojego punktu. Jest wizytówką, o którą należy zadbać, aby skutecznie przyciągała klientów. W
ramach wejścia do placówki jako powierzchnię reklamową możesz potraktować także elewację czy
nawet kostkę brukową – jeśli oczywiście posiadasz stosowne pozwolenia.
Nie zapominaj o tych elementach, które stanowią podstawowe wyposażenie punktów usługowych lub
handlowych. Nośnikiem reklamowym mogą być urządzenia, które znajdują się w placówce, jak np.
lodówki. Meble, czyli regały czy stanowiska obsługowe i lady również bez problemu można
obrandować.
W punkcie usługowym lub handlowym możesz umieścić również wszelkiego rodzaju materiały POS
(point of sale), które estetycznie wykonane będą wspierać sprzedaż Twoich produktów lub usług.
Masz samochód służbowy? On także będzie świetną, mobilną reklamą, którą zobaczy wielu odbiorców.
Firmy dysponujące większymi budżetami na reklamę zewnętrzną, często korzystają też z możliwości
oklejania środków komunikacji miejskiej. Jest to świetny sposób na to, aby dotrzeć z komunikatem
do bardzo dużej grupy osób, które codziennie przemieszczają się za pomocą transportu
publicznego.
Reklama zewnętrzna wielkoformatowa, jak np. billboard, nadal pozostaje skutecznym sposobem na
budowanie świadomości Twojej marki.
Czym oklejamy powierzchnie reklamowe?
Kiedy wiesz już co chcesz obrandować i jaki przekaz skierować do odbiorcy, przychodzi czas na
druk i aplikację folii. Niezwykle ważny jest wybór materiałów, jakie wykorzystane zostaną na
etapie produkcji. W Wyklejaczach każdorazowo służymy radą i wspólnie z klientami dobieramy
odpowiednie materiały. Bierzemy pod uwagę szereg najróżniejszych czynników, z którymi folia
będzie musiała sobie radzić w Twojej placówce. Każda folia ma inne przeznaczenie, inną
wytrzymałość na deszcz czy promienie słoneczne i inną średnią trwałość. Niektóre folie reklamowe
stosujemy wyłącznie do akcji krótkoterminowych, najczęściej są kampanie foliowe dla dużych
korporacji, podczas gdy inne mogą świetnie wyglądać na nośniku reklamowym przez kilka lat.
O czym nigdy nie zapomina Wyklejacz?
Nie każdy właściciel sklepu i nie każda osoba zarządzająca kampaniami foliowymi lub POS z
ramienia korporacji musi mieć w małym palcu wiedzę na temat produkcji folii reklamowej. Nasi
doradcy służą pomocą i przygotują rekomendacje. Warto jednak wiedzieć, jakie informacje o Twoich
potrzebach musi zebrać rzetelna firma świadcząca usługi oklejania powierzchni reklamowych.
- Czy folia ma być aplikowana wewnątrz czy na zewnątrz budynku? ?
To podstawowe kryterium, według którego dobieramy odpowiedni rodzaj folii. Każdy
materiał „pracuje”, dlatego będzie zachowywał się inaczej w pomieszczeniu i na zewnątrz.
- Na jakim rodzaju powierzchni reklamowej będzie aplikowana folia?
To elementarz profesjonalnego doradcy. Niektóre rodzaje folii przeznaczone są wyłącznie
do określonego typu powierzchni. Szczegółowa inwentaryzacja pozwoli sprecyzować
wymagania.
- Jak długo reklama ma spełniać Twoje potrzeby marketingowe?
W zależności od tego czy akcja jest krótko-, czy długoterminowa, stosujemy różne rodzaje
folii. Dla akcji krótkoterminowych zaproponujemy te, które są tańsze i można je łatwo i
szybko zdemontować. Jeśli potrzebujesz reklamy, która będzie służyła Ci przez długi
czas, najlepszym wyborem będzie folia o kilkuletniej żywotności, odporna na uszkodzenia
mechaniczne i warunki atmosferyczne.
- Jaki jest stan wyjściowy powierzchni?
Dokładna inwentaryzacja daje nam bardzo dużo informacji o tym, jaki rodzaj folii
reklamowej sprawdzi się na danej powierzchni. Np. w przypadku powierzchni, które nie są
idealnie płaskie, mają wgłębienia czy niedoskonałości powstałe w wyniku uszkodzeń
mechanicznych, zastosowanie pewnych materiałów nie będzie możliwe.
- Czy jest dla Ciebie istotne, aby placówka była przepełniona naturalnym
światłem?
Każdy rodzaj folii reklamowej ma różną przepustowość światła słonecznego. Niektóre
zatrzymają promienie słoneczne tylko częściowo, inne jedynie w niewielkim stopniu, ale
są też takie, które powodują niemal całkowite krycie. Te ostatnie rekomendujemy w
przypadku, kiedy naturalne światło nie jest najważniejszym czynnikiem wyboru materiału
lub kiedy powierzchnia ma być oklejona tylko częściowo.
- Na jakie czynniki zewnętrzna może być narażona reklama?
Dobierając folię, nasz doradca powinien wziąć pod uwagę to, jakie czynniki pogodowe mogą
w dłuższej perspektywie czasowej zaszkodzić witrynie i tym samym powodować, że będzie
ona wyglądać gorzej. Promienie UV czy nadmierne opady deszczu powodują, że kolory
reklamy bledną, a folia może zacząć się odklejać. Jeśli budynek, w którym znajduje się
placówka ma latem problem z intensywnym słońcem, albo nie posiada ochrony przed deszczem
(jak choćby markizy), musimy zastosować folię, która jest najbardziej odporna na tego
typu czynniki. Dodatkowo, w przypadku niektórych rodzajów folii, proponujemy również
laminat, który dodatkowo je zabezpiecza. Jest to szczególnie ważne przy reklamach, które
mają przyciągać swoim wyglądem przez kilka lat.
- Czy folia ma spełniać funkcję dekoracyjną?
Nie zawsze komunikat reklamowy jest kluczowym powodem, dla którego klienci decydują się
na oklejenie powierzchni w swoim punkcie lub biurze. Często chodzi po prostu o
estetyczne ograniczenie widoczności między pomieszczeniami w przestrzeni biurowej lub
między placówką a ulicą czy nawet o oznakowanie wewnątrz budynku. W takich przypadkach
dobieramy folie, które prezentują się świetnie same w sobie, bez żadnych nadruków. Z
folii tych można wycinać dowolne litery lub kształty.
Stworzenie skutecznej reklamy, czy oznakowania w formie wyklejki to proces bardzo złożony. Wyżej
wymienione elementy stanowią wyłącznie podstawę, zbudowaną na solidnie przeprowadzonej
inwentaryzacji. Pozostałe elementy przygotowania folii reklamowej przedstawimy w kolejnych
wpisach.