Przyciągaj klientów do swojej placówki dobrą komunikacją wizualną
Widoczność i czytelność – te dwa pojęcia to klucz do pozyskania klienta w placówce handlowej. Kontakt, jaki klient nawiązuje ze sklepem, rozpoczyna się jeszcze zanim przekroczy jego próg. Wszystkie bodźce i komunikaty reklamowe, które do niego docierają, mają wpływ na jego świadome i podświadome decyzje (wyboru marki i produktu z oferty). Diabeł jednak – jak zwykle – tkwi w szczegółach. W gąszczu najróżniejszych reklam należy przygotować tak wyróżniającą się i dopieszczoną komunikację, którą klient zapamięta, która zachęci go do odwiedzenia sklepu i dokonania zakupu.
Stwórz unikalną i spójną wizualnie komunikację
Wiele firm nadal nie docenia wagi komunikacji wizualnej. To częsty i niewybaczalny błąd, ponieważ w zdecydowanej większości przypadków kupujemy wzrokiem (choć będziemy sami siebie przekonywać, że decyzja zakupowa jest w pełni racjonalna). Wyjdź na moment z roli przedsiębiorcy czy właściciela sklepu i spróbuj wcielić się w swojego klienta. To on i jego doświadczenia z Twoim sklepem są przecież kluczem do sukcesu.

Witryny naprawdę przyciągają klientów
To czy klient zdecyduje się wejść do Twojego sklepu zależy w dużej mierze od witryny lub wystawy. Reklama na szybie zaprojektowana zgodnie z trendami, profesjonalnie i estetycznie zamontowana, zwierająca proste, wyraźne komunikaty skutecznie zachęci do odwiedzenia sklepu i zapoznania się z produktami. Szyld wykonany z najwyższej jakości materiałów, widoczny w nocy również wiele mówi o Twoim sklepie. Potraktuj swoją witrynę, jako jeden z elementów wizerunku marki, w który warto zainwestować. Klient przechodząc obok Twojego sklepu zauważy całą Twoją witrynę i nawet, jeśli tym razem nie wejdzie do sklepu, to na pewno zapamięta lokalizację i wróci kiedy będzie miał taką potrzebę.

Ekspozycja produktów
Przemyślana i logicznie zaplanowana ekspozycja produktów jest bardzo ważna. Klienci czują się poirytowani w sklepach, w których panuje chaos organizacji przestrzennej. Każdy, kto odwiedza Twój sklep musi otrzymać jasny komunikat wynikający z aranżacji, tzn. układ poszczególnych produktów powinien być przewidywalny, a ścieżka klienta intuicyjna.

Oznakowanie wewnętrzne w sklepie
Dobrze zaprojektowana i zainstalowana nawigacja w sklepach to dla klienta ogromne ułatwienie w odnalezieniu się w przestrzeni sklepowej. Wszystkie strefy powinny być odpowiednio opisane, a droga do nich logicznie wyznaczona. Wówczas klient czuje się w Twoim sklepie jak u siebie w domu i chętnie do niego wróci.

Wszystko, co widzi klient w placówce handlowej jest dla niego komunikatem – witryna, ekspozycje, materiały reklamowe, POS, nawigacja. Dobrze zaprojektowana komunikacja marketingowa pomoże Ci przeprowadzić klienta ścieżką zakupową od wyróżnienia Cię spośród konkurencji aż do sfinalizowania transakcji. W Wyklejaczach dbamy o to, abyś był widoczny i… atrakcyjny dla klientów.