Witryna sklepowa to tak naprawdę powierzchnia, która daje nam nieskończone możliwości kreatywnej reklamy. Jak wykorzystać ją dobrze i bez zaburzania estetyki otoczenia? Najważniejszy jest tak naprawdę pomysł.
Dobra reklama na witrynie powinna wyróżniać się w przestrzeni miejskiej, ale też współgrać z tą przestrzenią. Projekt graficzny musi być przygotowany ze smakiem. Usługodawcy są związani przepisami uchwały krajobrazowej, ale też własnym sumieniem i poczuciem estetyki 😉 Do przygotowania ładnej i skutecznej reklamy na witrynie warto skorzystać z profesjonalnych usług graficznych. Grafik oceni potencjał witryny i na pewno w pełni go wykorzysta. Weźmie pod uwagę ramy okien, wielkość szyby, ewentualne niedoskonałości powierzchni oraz otoczenie placówki. Kreatywny, chwytliwy przekaz w połączeniu z ciekawą propozycją graficzną i nietuzinkową formą pozwoli osiągnąć efekt, do którego dążymy, czyli przyciągnąć uwagę potencjalnych konsumentów. Zawsze dopytujemy o profil klienta placówki, aby dopasować do niego reklamę. To w końcu konsument jest jej finalnym odbiorcą.
Najtrudniejsze zadanie dla agencji często polega na tym, aby przekonać klienta, że jego wizja, jego pomysł na reklamę czy szyld może nie być do końca dobry i nie osiągnie nim swojego celu sprzedażowego oraz wizerunkowego. Dobra agencja reklamowa nie boi się wdawać w dyskusję, rekomendować. Jest to szczególnie ważne w kontekście wspomnianej wcześniej uchwały krajobrazowej. Nasi Wyklejacze są w ostatnim czasie proszeni o pomoc w wyborze rozwiązań, które jednocześnie wyróżnią sklep i nie złamią zasad zagospodarowania przestrzeni miejskiej. Jest to o tyle trudne zadanie, że nie ma uniwersalnych reguł – każde miasto określa własne zasady, którymi usługodawcy powinni się kierować. Dostajemy także wiele zleceń dotyczących demontażu niezgodnych z uchwałą krajobrazową elementów komunikacji wizualnej. Dlatego tak ważne jest kompleksowe podejście do tematu i znajomość uchwały zarówno przez grafików, jak i Wyklejaczy.
Grafik z wyobraźnią ma praktycznie nieograniczone możliwości, ale musi pamiętać, na co może sobie pozwolić. Witrynę można okleić folią reklamową w całości, nadając placówce aurę tajemniczości lub tylko częściowo, aby dać zainteresowanym konsumentom szansę dyskretnego przyglądania się, co dzieje się w środku. Można też wykorzystać niewielki fragment powierzchni reklamowej na drobne zdobienie np. folią mrożoną, która daje bardzo elegancki efekt.
Świetny projekt na niewiele się jednak zda, jeśli montaż reklamy będzie kiepski. Do każdej realizacji trzeba dobrać odpowiedni materiał i metodę aplikacji. Dobrej jakości folia i profesjonalny, doświadczony wykonawca to coś, w co warto inwestować. O wyborze folii reklamowej pisaliśmy w jednym z poprzednich wpisów – „Jak dobrać odpowiednią folię do swoich potrzeb?”.