Nośnikowy zawrót głowy,
czyli jakie nośniki reklamowe warto wykorzystać w placówce handlowej
Galerie handlowe, sklepy, parkingi, windy, poczekalnie, a nawet toalety. To najczęściej tu spotykamy się z reklamą wewnętrzną. Duża ilość wolnego miejsca zachęca do umieszczania przekazu dla potencjalnych klientów, którzy mogą zainteresować się naszą usługą czy produktem.

Według badań reklama wewnętrzna bije na głowę wszystkie inne typy reklamy. Poziom zapamiętania tego typu przekazów plasuje się w granicach 85-95%, co czyni je jednymi z najskuteczniejszych form dotarcia do klienta.
Swoją mocną pozycję reklama wewnętrzna zawdzięcza przede wszystkim możliwości niezakłóconego odbioru przekazu. Potencjalny klient nie jest rozpraszany przez szereg bodźców, jak np. w przypadku reklamy zewnętrznej, którą widzi tylko przez chwilę, a jego uwagę rozprasza choćby hałas pojazdów.

Ważnym atutem reklamy wewnętrznej jest również to, że mamy duże możliwości precyzyjnego skierowania konkretnego przekazu do określonej grupy społecznej, ponieważ z góry wiemy, kim może być osoba oglądająca naszą reklamę i jakie są jej potrzeby w tym konkretnym miejscu. Łatwo odgadnąć, że na przykład w poczekalni do dentysty będą przebywały osoby potencjalnie zainteresowane kupnem szczoteczki elektrycznej czy płynu do płukania jamy ustnej. Daje to ogromne możliwości w doborze sposobu komunikacji oraz jej formy. Warto też podkreślić, że nośniki wewnętrzne są tańsze od innych form reklamy.

Do wyboru, do koloru
Wybór nośnika dla reklamy wewnętrznej może nam przysporzyć zawrotu głowy. Na rynku znajduje się cała gama narzędzi, które mogą służyć do prezentacji naszego produktu lub usługi. Jak wybrać odpowiedni nośnik, który najlepiej będzie odpowiadał naszym potrzebom i zapewni optymalne wyniki? Poniżej prezentujemy listę możliwych do użycia nośników wraz z krótkim komentarzem.

Stand
Stand to łatwa do przemieszczania tablica. Dzięki możliwości jedno- i dwustronnego nadruku treści reklamowych daje klientowi dużą elastyczność kształtowania formy przekazu oraz kosztów produkcji. Dodatkowo stand może zostać użyty jako stojak do ulotek reklamowych. W zależności od potrzeb, stand można wykonać z falistej lub litej tektury.

Kaseton

Kaseton może kojarzyć się z dekoracją umieszczoną na ścianie lub suficie. Takie twierdzenie nie jest dalekie od prawdy, ponieważ reklama w formie kasetonu jest zawieszana na ścianie. Dla lepszego efektu montuje się w niej podświetlenie, które zapewnia bardzo dobrą widoczność treści reklamy w każdych warunkach, szczególnie w pomieszczeniach ze słabym oświetleniem. Posiada aluminiowe listwy wokół lica wykonanego zazwyczaj z plexi. Należy pamiętać, że kaseton potrzebuje źródła zasilania do prawidłowego funkcjonowania.

Grawerton
Grawerton jest bardzo elegancką formą reklamy. Wykonuje się go poprzez termiczny nadruk na kawałku metalu, a następnie montuje na drewnianej płycie (np. MDF). Charakteryzuje się on dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne oraz łatwym utrzymaniem w czystości. Niewątpliwym minusem tej formy reklamy jest jej niska odporność na promieniowanie słoneczne UV, przez co zaleca się umieszczanie jej w miejscach słabo nasłonecznionych.

Litery przestrzenne
Litery przestrzenne zazwyczaj kojarzą się z instalacjami zewnętrznymi i dużą ilością potrzebnego miejsca do ich umieszczenia. Zastosowanie ich w reklamie wewnętrznej na pewno może wywołać pewne zaskoczenie w odbiorcy, a co za tym idzie bardziej przyciągnąć jego uwagę. Szeroki zakres materiałów, z których można wykonać litery, daje bardzo duże możliwości w dopasowaniu ich do wybranego wnętrza. Dodatkowo istnieje możliwość zastosowania elementów iluminacyjnych, które w znacznym stopniu zwiększają atrakcyjność tego nośnika reklamowego.
Potykacz
Potykacz to jeden z najbardziej rozpowszechnionych nośników reklamowych. W odróżnieniu od standu budową przypomina literkę A. Potykacze mają często formę tablicy, po której można pisać za pomocą kredy, ale mogą również służyć do zawieszenia plakatu. Ze względu na dużą dowolność materiałów, z jakich wykonywane są potykacze, można spotkać się z wymyślnymi sposobami ich stabilizacji i obciążenia, które zapewniają bezpieczeństwo nie tylko samemu nośników, ale również osobom, które znajdują się w ich pobliżu.

Roll-up
Roll-up swoją budową może przypominać odwróconą roletę okienną. W specjalnej kasecie znajduje się zwinięty materiał, na którym nadrukowane są treści reklamowe. Roll-up jest bardzo wygodny w użyciu, a dzięki kasecie na materiał, zmniejsza się ryzyko uszkodzeń podczas transportu. Można użyć go wielokrotnie, a jego przechowanie nie stanowi żadnego problemu.

Naklejka na podłogę
Nieograniczona wyobraźnia projektanta może z naklejki na podłogę uczynić niezwykle skuteczne narzędzie reklamowe. Odporna na ścieranie i wilgoć folia antypoślizgowa może posłużyć jako plansza do mini-gry lub drogowskaz do naszego produktu.

Wybór nośnika reklamowego to ważny element komunikacji reklamowej. Dobrze dobrany i umiejętnie zainstalowany nośnik zapewni nam dobry odbiór przez klientów i przyczyni się do większego zainteresowania nasza usługą bądź produktem, a stąd już krótka droga do zakupu.