Galerie handlowe, sklepy, parkingi, windy, poczekalnie, a nawet toalety. To najczęściej tu
spotykamy się z reklamą wewnętrzną. Duża ilość wolnego miejsca zachęca do umieszczania przekazu
dla potencjalnych klientów, którzy mogą zainteresować się naszą usługą czy produktem.
Według badań reklama wewnętrzna bije na głowę wszystkie inne typy reklamy. Poziom zapamiętania
tego typu przekazów plasuje się w granicach 85-95%, co czyni je jednymi z najskuteczniejszych
form dotarcia do klienta.
Swoją mocną pozycję reklama wewnętrzna zawdzięcza przede wszystkim możliwości niezakłóconego
odbioru przekazu. Potencjalny klient nie jest rozpraszany przez szereg bodźców, jak np. w przypadku reklamy zewnętrznej, którą widzi tylko przez chwilę, a jego uwagę rozprasza choćby
hałas pojazdów.
Ważnym atutem reklamy wewnętrznej jest również to, że mamy duże możliwości precyzyjnego
skierowania konkretnego przekazu do określonej grupy społecznej, ponieważ z góry wiemy, kim może
być osoba oglądająca naszą reklamę i jakie są jej potrzeby w tym konkretnym miejscu. Łatwo
odgadnąć, że na przykład w poczekalni do dentysty będą przebywały osoby potencjalnie
zainteresowane kupnem szczoteczki elektrycznej czy płynu do płukania jamy ustnej. Daje to
ogromne możliwości w doborze sposobu komunikacji oraz jej formy. Warto też podkreślić, że
nośniki wewnętrzne są tańsze od innych form reklamy.
Do wyboru, do koloru
Wybór nośnika dla reklamy wewnętrznej może nam przysporzyć zawrotu głowy. Na rynku znajduje się
cała gama narzędzi, które mogą służyć do prezentacji naszego produktu lub usługi. Jak wybrać
odpowiedni nośnik, który najlepiej będzie odpowiadał naszym potrzebom i zapewni optymalne
wyniki? Poniżej prezentujemy listę możliwych do użycia nośników wraz z krótkim komentarzem.
Stand
Stand to łatwa do przemieszczania tablica. Dzięki możliwości jedno- i dwustronnego nadruku
treści reklamowych daje klientowi dużą elastyczność kształtowania formy przekazu oraz kosztów
produkcji. Dodatkowo stand może zostać użyty jako stojak do ulotek reklamowych. W zależności od
potrzeb, stand można wykonać z falistej lub litej tektury.
Kaseton
Kaseton może kojarzyć się z dekoracją umieszczoną na ścianie lub suficie. Takie twierdzenie nie
jest dalekie od prawdy, ponieważ reklama w formie kasetonu jest zawieszana na ścianie. Dla
lepszego efektu montuje się w niej podświetlenie, które zapewnia bardzo dobrą widoczność treści
reklamy w każdych warunkach, szczególnie w pomieszczeniach ze słabym oświetleniem. Posiada
aluminiowe listwy wokół lica wykonanego zazwyczaj z plexi. Należy pamiętać, że kaseton
potrzebuje źródła zasilania do prawidłowego funkcjonowania.
Grawerton
Grawerton jest bardzo elegancką formą reklamy. Wykonuje się go poprzez termiczny nadruk na
kawałku metalu, a następnie montuje na drewnianej płycie (np. MDF). Charakteryzuje się on dużą
odpornością na uszkodzenia mechaniczne oraz łatwym utrzymaniem w czystości. Niewątpliwym minusem
tej formy reklamy jest jej niska odporność na promieniowanie słoneczne UV, przez co zaleca się
umieszczanie jej w miejscach słabo nasłonecznionych.
Litery przestrzenne
Litery przestrzenne zazwyczaj kojarzą się z instalacjami zewnętrznymi i dużą ilością potrzebnego
miejsca do ich umieszczenia. Zastosowanie ich w reklamie wewnętrznej na pewno może wywołać pewne
zaskoczenie w odbiorcy, a co za tym idzie bardziej przyciągnąć jego uwagę. Szeroki zakres
materiałów, z których można wykonać litery, daje bardzo duże możliwości w dopasowaniu ich do
wybranego wnętrza. Dodatkowo istnieje możliwość zastosowania elementów iluminacyjnych, które w znacznym stopniu zwiększają atrakcyjność tego nośnika reklamowego.
Potykacz
Potykacz to jeden z najbardziej rozpowszechnionych nośników reklamowych. W odróżnieniu od standu
budową przypomina literkę A. Potykacze mają często formę tablicy, po której można pisać za
pomocą kredy, ale mogą również służyć do zawieszenia plakatu. Ze względu na dużą dowolność
materiałów, z jakich wykonywane są potykacze, można spotkać się z wymyślnymi sposobami ich
stabilizacji i obciążenia, które zapewniają bezpieczeństwo nie tylko samemu nośników, ale
również osobom, które znajdują się w ich pobliżu.
Roll-up
Roll-up swoją budową może przypominać odwróconą roletę okienną. W specjalnej kasecie znajduje
się zwinięty materiał, na którym nadrukowane są treści reklamowe. Roll-up jest bardzo wygodny w użyciu, a dzięki kasecie na materiał, zmniejsza się ryzyko uszkodzeń podczas transportu. Można
użyć go wielokrotnie, a jego przechowanie nie stanowi żadnego problemu.
Naklejka na podłogę
Nieograniczona wyobraźnia projektanta może z naklejki na podłogę uczynić niezwykle skuteczne
narzędzie reklamowe. Odporna na ścieranie i wilgoć folia antypoślizgowa może posłużyć jako
plansza do mini-gry lub drogowskaz do naszego produktu.
Wybór nośnika reklamowego to ważny element komunikacji reklamowej. Dobrze dobrany i umiejętnie
zainstalowany nośnik zapewni nam dobry odbiór przez klientów i przyczyni się do większego
zainteresowania nasza usługą bądź produktem, a stąd już krótka droga do zakupu.