Specjaliści od wdrażania komunikacji reklamowej w sieciach sprzedaży
Zmysł wzroku w projektowaniu komunikacji reklamowej

Aż 80% komunikacji marketingowej odwołuje się do zmysłu wzroku, zasypując kupujących każdego dnia tysiącami obrazów. Nie jest też tajemnicą, że większość codziennych decyzji bazuje na podstawie wrażeń wizualnych. W jaki sposób wykorzystać siłę wrażeń wizualnych przy projektowaniu komunikacji reklamowej?

Klienci sklepu przypisują wrażeniom wzrokowym bardzo dużą wartość informacyjną i na ich podstawie oceniają sklep i atrakcyjności oferty. Znacznie lepiej oceniamy przestrzeń, w której produkty są estetycznie wyeksponowane oraz poukładane, od tego, w którym chaos i szum komunikacji marketingowej utrudniają odnalezienie się w sklepie. W ładniejszym sklepie klienci dłużej przebywają, oceniając przy okazji poziom obsługi jako znacznie wyższy!

Witryna, która przyciąga wzrok klientów

Badania pokazują, że aż 80% klientów decyduje się na odwiedziny w sklepie pod wpływem wystawy, a około 75% z nich przyznaje, że czasami kupuje w sklepie, do którego zachęciła ich ekspozycja na oknie wystawowym. Jeżeli decydujemy się na zastosowanie komunikatu na witrynie, musimy pamiętać, aby napisy na niej umieszczone były duże, proste i wyraziste – więcej na ten temat poradzie Przyciągnij wzrok i uwagę klientów.”

 Oznaczenia i nawigacja w sklepach

Odpowiednia nawigacja i oznaczenia w sklepach, to elementy, które znacznie ułatwiają klientom odnalezienie się w przestrzeni sklepu. Po przekroczeniu progu sklepu zawsze powinniśmy zapewnić czytelny system opisu poszczególnych stref, tak aby klient nie czuł się zagubiony i mógł łatwo zlokalizować wzrokiem dział, który go interesuje. Więcej na ten temat pisaliśmy przy okazji porady „Nawigacja w sklepie – jak zaprojektować i efektywnie zamontować?”

Odpowiednie oświetlenie w sklepie

Faktem jest, że odpowiednio dobrane oświetlenie w sklepie, aż w 40% wpływa na jego ogólną atmosferę. Światło jako wrażenie zmysłowe jest często używane, aby zwrócić uwagę konsumentów na konkretną ofertę. Zastosowane z odpowiednim kolorem może wzmocnić wizerunek produktu, bądź naturalnie wyodrębnić różne kategorie.

W Wyklejaczach dbamy o to, aby komunikacja reklamowa w sklepie była zawsze odpowiednio przygotowana, wyeksponowana i tym samym skuteczna! Zobacz nasze realizacje (link)

Komunikacja reklamowa w sklepie – przeczytaj także:

Zapisz się do naszego newslettera

... i bądź na bieżąco z poradami i realizacjami Wyklejaczy!

Lista tagów