Specjaliści od wdrażania komunikacji reklamowej w sieciach sprzedaży
Projektowanie reklamy zewnętrznej

Każda kampania reklamowa poprzedzona jest strategią i precyzyjnie określonym planem, który zawiera kreację treści i grafik, grupy docelowe, nośniki i narzędzia komunikacji oraz proces wdrożenia, czyli fizycznego umieszczenia reklam w zaplanowanych miejscach. Miarą skutecznej kampanii może być zatem dotarcie do klientów. Jak to osiągnąć?

  1. Wybieraj miejsca, w których bądź przebywają klienci, bądź takie, w których mogą oni zauważyć i zapoznać się z przekazem przy okazji. Tutaj kluczowe są więc działania outdoor’we, przekazy wielkoformatowe, występujące w przestrzeni publicznej;
  2. Zadbaj o czytelność i dostosowanie przekazu do potrzeb odbiorców. Przez czytelność rozumiemy fakt, że klient w przeciągu dosłownie kilku sekund może zapoznać się z kluczowymi aspektami przekazu, który zapadnie mu w pamięć. Przekaz czytelny to taki, który klient zauważa przejeżdżając samochodem lub tramwajem obok sklepu, salonu, oddziału i w tym krótki momencie jest go w stanie przyswoić;
  3. Punkt sprzedaży jest jednym z elementów łańcucha komunikacji.
    Modelowo można przyjąć, że potencjalny klient widzi reklamę w telewizji. Następnie w drodze do pracy ponownie ma kontakt z przekazem reklamowym na witrynie. Powielamy i umacniamy w nim świadomość produktu, jednocześnie reklama na witrynie jest od razu wskazaniem miejsca, gdzie może dokonać zakupu produktu czy usługi. Kolejny element to już udanie się do sklepu czy oddziału gdzie klient widzi produkt z telewizji na witrynie. Wewnątrz punktu handlowego również powinien otrzymać materiały POS lub Digital;
  4. Myśl kategorią customer experience. Cała strategia komunikacji powinna być projektowana mając klienta w centrum uwagi. Kluczowe jest tutaj wykorzystanie podejście Design thinking, a więc po pierwsze opracowanie persony, a następnie analiza gdzie, jak i kiedy, z jakim nastawieniem emocjonalnym i w jakim momencie cyklu dnia nasz wymarzony klient zapozna się z przekazem. Definiujemy momenty styku klienta z marką i usługą (moments of truth, touchpoints) i dostosowujemy się do niego.

Działając w taki sposób i analizując łańcuch komunikacji, przekaz reklamowy będzie odpowiadał potrzebie klienta, czasowi jaki ma on na zapoznanie się z nim i narzędziu jakie wykorzystamy. Przecież inaczej wygląda reklama w telewizji, a inaczej w gazecie, jeszcze innymi prawami rządzi się witryna sklepu czy banku.

Zapisz się do naszego newslettera

... i bądź na bieżąco z poradami i realizacjami Wyklejaczy!